Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

της Ρούλας Καλαρά Ρήγας Φιλοσοφική Από τον Ταύρο στο Παλαιό Ψυχικό

πηγή:  http://www.toxotis.se/politika/antidiktatorika/rigas%20feraios/rigas_feraios.html

Τέτοιες μέρες, πριν από σαράντα χρόνια ακριβώς, ήρθα από το χωριό μου με την καλτσούλα και τη μακριά φούστα, και μπήκα στην αγκαλιά της Ανανεωτικής Αριστεράς: Ρήγας Φιλοσοφικής! Όλο γυναίκες! Ένας άντρας, ο Μανώλης. Έπη, Κλειώ, Σοφίκα, Μαρία, Βίκυ, Τιτίκα, Μπέτυ, Βάσω, Έφη, Αγγελική και και και…
Εγώ δεν σπούδασα στη Φιλοσοφική. Το Σχολείο μου ήταν ο Ρήγας. Επειδή έμενα κοντά στη Νομική, που τότε στέγαζε και τη Φιλοσοφική, η φοιτητική γκαρσονιέρα μου στην Ιπποκράτους 100, έγινε το γραφείο, η βάση και το σημείο αναφοράς του Ρήγα Φιλοσοφικής. Μου έχουν πει φίλες μου ότι ακόμα, όταν περνούν από κει, ψάχνουν να με βρουν…
Θυμάμαι τα πάντα με λεπτομέρειες, από το’74 μέχρι το ’79. Σαν να βλέπω τον εαυτό μου σε ταινία δρόμου και σε ταινία εσωτερικών χώρων, ταυτοχρόνως. Και θα τα θυμάμαι μέχρι να πεθάνω. Στην τύχη θα ανασύρω δυο εικόνες.
Κάθε Κυριακή πηγαίναμε ομαδικά να πουλήσουμε την Αυγή. Η Φιλοσοφική είχε αναλάβει εναλλάξ, τον Ταύρο και το Παλαιό Ψυχικό! Ποτέ δεν έμαθα με ποιο κριτήριο. Στον Ταύρο, στις εργατικές πολυκατοικίες, δεν πουλάγαμε σχεδόν τίποτα. Είχαν προηγηθεί οι Κνίτες −που ξύπναγαν πιο πρωί, γιατί εμείς ξενυχτάγαμε στα στέκια των Εξαρχείων− με τον Ριζοσπάστη. «Πήραμε Ριζοσπάστη!» μας έλεγαν οι εργάτες − και μας κλείνανε την πόρτα στα μούτρα. Στο Ψυχικό, αντίθετα, πηγαίναμε σε συγκεκριμένες διευθύνσεις που μας έδιναν − και ξεπουλάγαμε!
Η δεύτερη σκηνή που θυμάμαι, εκτυλίσσεται μέσα σε ένα λεωφορείο! Είναι νύχτα, έχουμε φύγει από τα γραφεία στη Σολωμού, και πηγαίνουμε με τον Χρύσανθο σπίτι του να κουβεντιάσουμε. Στη διάρκεια της διαδρομής έγινε η ένταξή μου στη φράξια της Β’ Πανελλαδικής! Μετά, εγώ οργάνωσα και καμπόσες άλλες. Και από τότε, στο σπίτι μου, ύστερα από την επίσημη ολομέλεια της οργάνωσης, έμεναν πίσω μερικές φίλες μου −τάχα ότι έχουμε κανονίσει κάτι− και ερχόταν έπειτα ο σύνδεσμός μας με τη φράξια, που ήταν ο Νίκος από τη Νομική, για να κάνουμε τη δική μας ολομέλεια. Μάλιστα, είχα κρατήσει απέξω την πιο στενή μου φιλη, την Μπέττυ, γιατί κάποιοι δεν την εμπιστεύονταν − και της αποκάλυψα την αλήθεια… πέρσι!
Ναι! Τα καλύτερά μας χρόνια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι επαγγέλλεται ο Κώστας Μπακογιάννης;

ο ΣΕΒ έχει τις λύσεις όπως κι ο Κούλης